İZMİR \ AYDIN’DA semazen ekibi – ilahi grubu (islami düğün) 0532 621 31 93

GRUP HÜKÜMRAN- VİDEOLARIMIZI İZLEMEDEN KARAR VERMEYİN

İZMİR’DE VE İLÇELERİNDE İLAHİ GRUBU &  SEMAZEN EKİBİ 0532 621 31 93  – ( ALİAĞA, BALÇOVA,BAYINDIR, BERGAMA,BEYDAĞ, BORNOVA, BUCA, ÇEŞME, ÇİĞLİ, DİKİLİ, FOÇA ,GAZİEMİR, GÜZELBAHÇE, KARABURUN, KARŞIYAKA, KEMALPAŞA, KINIKKİRAZENDERES, MENEMEN, NARLIDERE, ÖDEMİŞ, SEFERİHİSAR, SELÇUK, TİRE, TORBALI, URLA)

AYDIN’DA VE İLÇELERİNDE İLAHİ GRUBU &  SEMAZEN EKİBİ 0532 621 31 93 –  (BOZDOĞAN, BUHARKENT, ÇİNE, DİDİM, GERMENCİK, İNCİRLİOVA ,KARACASU ,KARPUZLU ,KOÇARLI ,KÖŞK ,KUŞADASI ,KUYUCAK ,NAZİLLİ ,SÖKE ,SULTANHİSAR ,YENİPAZAR)

www.gruphukumran.com – www.bizorganizasyon.com

Mustafa Olcay:

0532 621 31 93 (Turkcell)

0555 228 62 39  (AVEA)

0542 480 25 50 (Vodafone)

VİDEOLARIMIZI İZLEMEDEN KARAR VERMEYİN…

İZMİR’DE VE İLÇELERİNDE İLAHİ GRUBU &  SEMAZEN EKİBİ 0532 621 31 93  – ( ALİAĞA, BALÇOVA,BAYINDIR, BERGAMA,BEYDAĞ, BORNOVA, BUCA, ÇEŞME, ÇİĞLİ, DİKİLİ, FOÇA ,GAZİEMİR, GÜZELBAHÇE, KARABURUN, KARŞIYAKA, KEMALPAŞA, KINIKKİRAZENDERES, MENEMEN, NARLIDERE, ÖDEMİŞ, SEFERİHİSAR, SELÇUK, TİRE, TORBALI, URLA)

 

AYDIN’DA VE İLÇELERİNDE İLAHİ GRUBU &  SEMAZEN EKİBİ 0532 621 31 93 –  (BOZDOĞAN, BUHARKENT, ÇİNE, DİDİM, GERMENCİK, İNCİRLİOVA ,KARACASU ,KARPUZLU ,KOÇARLI ,KÖŞK ,KUŞADASI ,KUYUCAK ,NAZİLLİ ,SÖKE ,SULTANHİSAR ,YENİPAZAR)

İslâm’da Nişanlılık

Evlenecek taraflar görüşüp, konuştuktan ve anlaştıktan sonra aralarında bir nişan merasimi düzenlenir. Nişan bir çeşit sözleşme sayıldığı için, talip olunan kızı artık bir başkası gelip isteyemez. Nişanlanma memleketimizde yaygın bir âdet olduğu gibi, İslâm’da da yeri olan bir husustur. Nitekim, Peygamberimiz (asm), Hz. Âişe (ra) ile üç sene kadar nişanlı kaldıktan sonra evlenmişlerdir. Böylece, nişan aynı zamanda bir sünnet sayılmaktadır.(1)

Nişan merasiminden sonra, aileler arasında akrabalık bağı kurmanın ilk teşebbüslerine başlanır. Taraflar karşılıklı olarak birbirlerine hediye gönderirler ve artık yavaş yavaş düğün hazırlığına başlarlar. Evlenecek kimselerin nişanlılıkları da bir yüzükle belli edilir. Erkeğin altın ve diğer madenlerden yapılmış yüzük kullanması uygun olmadığı için, ancak gümüş yüzük takabilir.

Nişan, sadece bir evlenme vaadi ve nikâhın başlangıcıdır. Böyle bir vaadden dönmek İslâmî edebe aykırı olduğu için, ölüm ve sonradan zuhur eden bir hastalık gibi, haklı bir sebep yokken, ahdi bozmak doğru olmaz. Fakat sadece nişanlanmakla nikâh hükümleri terettüp etmediğinden, iki taraftan hiçbirisi, İslâm hukuku açısından sözünü yerine getirmek zorunda değildir. Çünkü nişanda, nikâhta bulunan icap ve kabul yoktur. Yani evlenecek eşler iki şahit huzurunda sözlü olarak nikâh akdini yapmış değillerdir.






bottom