Amasya Semazen ekibi – Profesyonel İlahi Grubu 0532 621 …

GRUP HÜKÜMRAN- VİDEOLARIMIZI İZLEMEDEN KARAR VERMEYİN

AMASYA’DA VE İLÇELERİNDE İLAHİ GRUBU &  SEMAZEN EKİBİ 0532 621 31 93 – (GÖYNÜCEK, GÜMÜŞHACIKÖY, HAMAMÖZÜ, MERZİFON, SULUOVA, TAŞOVA)

www.gruphukumran.com – www.bizorganizasyon.com

Mustafa Olcay:

0532 621 31 93 (Turkcell)

0555 228 62 39  (AVEA)

0542 480 25 50 (Vodafone)

VİDEOLARIMIZI İZLEMEDEN KARAR VERMEYİN…

İSLÂM’DA KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ

Islām, ser’i teklifleri getirirken, hem kadini hem de erkegi bu tekliflerle mukellef kilmistir. Her ikisinin fiillerine care getiren ser’i hukumleri beyan ederken, kadin ve erkegin birbirine esit olup olmadigini, aralarinda ustunlugun bulunup bulunmadigini dikkate almamistir. Islām, nerede tedaviye muhtac muayyen bir problemi ele almissa, bu problemin erkege veya kadina ait olup olmadigina bakmadan bunu hemen tedaviye baslamistir. Cozum, kadini veya erkegi tedaviye yonelik bir cozum olmaktan ote sadece insanin fiiline, yani vukua gelen probleme ait bir cozum olmustur. Bu nedenle kadin ile erkek arasinda esitlik veya esitsizlik meselelesi soz konusu olmamistir. Islami tesride boyle bir kelime (kadin-erkek esitsizligi/ esitligi) yoktur. Sadece, kadin olsun erkek olsun belirli bir insandan kaynaklanan olaya getirilen ser’i bir hukmun varligi soz konusudur.

Binaenaleyh kadin-erkek esitligi soz konusu edilecek bir mesele olmadigi gibi, ictimai nizamin icerisinde kendisinden soz edilecek bir konu da yoktur. Cunku, kadinin erkege veya erkegin kadina esit olmasi meselesi; ictimai hayatta onemli bir mesele olmadigi gibi, Islāmi hayatta vukuu muhtemel bir problem de degildir. Bu tip soz ve ifadeler ancak batida var olan ifadelerdir. Muslumanlardan, insan olarak kadinin dogal hakkini cignemis olan ve batiyi taklid eden kimselerin disinda kalanlar da bu ifadeleri kullanmazlar. Ardindan haklari cignenmis, yenmis olan kimseler kadin-erkek esitligini, gasbedilen bu haklari elde edebilmek icin kullanmislardir. Oysa Islām’in bu tur terimlerle ilgisi yoktur. Cunku Islām, cemaat ve toplumun birbiriyle kaynasmalarini garanti eden kuvvetli bir temel uzerine ictimai nizamini kurmustur. Allah (c.c.):

“Biz, Adem ogullarini serefli kildik” diyerek serefli kildigi insanin kerametine layik gercek saadeti hem erkek, hem de kadin icin temin etmistir.Bir kere kadinin ayri bir gorevi, erkeginde ayri bir gorevi ve sorumlulugu vardir.Her ikisi de farkli bir boyut arz ettiginden dolayi esitlik soz konusu olmaz. Farkli boyutlardaki kavramlarin esitliginden bahsedemeyiz. Elma= armut diyemeyiz… Elma < Armut da diyemeyiz. Elma > Armut da…

 






bottom